Moim zdaniem SSH w rejestratorach Dahua (także BCS) jest nieprzydatne, albo przydatne tylko dla pracowników. Aby móc go użyć trzeba je aktywować. W wersji oprogramowania 4.003 aktywujemy ją w zakładce Ochrona/Usługa systemowa:

Po aktywowaniu usługi z poziomu rejestratora lub Web Service logujemy się za pomocą klienta SSH (np. Putty). Robimy to za pomocą domyślnego użytkownika admin, ale modyfikując jego hasło. Modyfikacja polega na tym, że do obecnego hasła dodajemy przedrostek 7ujMko0. Więc jeżeli twoje hasło to np. What-IT, to hasło do SSH to 7ujMko0What-IT.
user: admin
pass: 7ujMko0What-IT

Po zalogowaniu, poleceniem help można wyświetlić listę dostępnych poleceń powłoki:

Jest ona dość krótka i zawiera tylko 3 polecenia: getDateInfo, diagnose i shell. Pierwsze polecenie (getDateInfo) jak się można domyślić pokazuje bieżącą datę i czas:

Drugie polecenie (diagnose) ma szersze zastosowanie, po jego wpisaniu wyświetla się lista dostępnych opcji:

Kolejne parametry 1-6 powodują wyświetlenie wyjścia poleceń opisanych na liście powyżej. Np. dodając parametr 6 można wyświetlić tablicę routingu rejestratora:

Wydaje się, że ostatnia komenda shell może odblokować powłokę z większą ilością poleceń. Ale jest ona chyba przeznaczona tylko dla pracowników i serwisu Dahua. Po jej wpisaniu pojawia się monit Domain Accounts. Konto admin nie jest przyjmowane, ale sześć ósemek (konto 888888) już tak. Zwrotnie generuje się kod QR:

Wygenerowany kod prowadzi do strony https://svsh.dah6.com/svsh.html oczywiście z odpowiednimi parametrami.

Zwrotnie mamy podać Check codes:

Koniec 🙂
Jeżeli pomogłem to ,a będę miał więcej energii na pisanie kolejnych ciekawych wpisów.
