Może się zdarzyć, że nasz router MikroTik z interfejsem LTE wyświetla w logu komunikat „lte1: SIM PUK code is required”. Na interfejsie LTE, na zakładce „Status” Widnieje informacja: „waiting for primary PUK”
Sytuacja ma miejsce, gdy 3-krotnie wpisaliśmy błędny PIN do karty SIM. Ale co zrobić, gdy antena LTE jest wysoko na dachu i nie che nam się wyjmować z niej karty SIM. Pomocne będą tutaj komendy AT chat do komunikacji z poziomu konsoli z modemem LTE.
Na początek możemy sprawdzić aktualny status PIN za pomocą komendy:
/interface lte at-chat lte1 input="at+cpin\?"
Jeżeli karta SIM jest zablokowana, to pojawia się komunikat: „output: +CPIN: SIM PUK” :
Zablokowaną kartę można odblokować za pomocą polecenia:
/interface lte at-chat lte1 input="AT+CPIN=\"PUK_CODE\",\"NEW_PIN\""
W którym zamieniamy PUK_CODE na aktualny kod PUK i NEW_PIN na nowy PIN. Prawidłowe wykonanie polecenia skutkuje komunikatem „OK”:
Teraz uzupełniamy nowy PIN na interfejsie LTE, klikamy „Apply” oraz wyłączamy i włączamy interfejs (Disable/Enable):
Po tej operacji możemy sprawdzić ponownie aktualny status PIN:
/interface lte at-chat lte1 input="at+cpin\?"
Powinna pojawić się informacja „READY””
Natomiast na interfejsie LTE, na zakładce „Status” w polu „PIN Status” powinna być wartość „no password required”. Co ciekawe ten komunikat nie świadczy o tym, że karta SIM ma wyłączone żądanie kodu PIN, tylko że kod został prawidłowo wpisany.
Koniec 🙂
Jeżeli pomogłem to ,a będę miał więcej energii na pisanie kolejnych ciekawych wpisów.
Itís hard to find experienced people on this subject, however, you sound like you know what youíre talking about! Thanks